23948sdkhjf

Irma slår alle andre på økologi

Knap fire ud af ti varer i Irmas tilbudsavis er økologiske. Netto og Rema følger efter, og Aldi fordobler på to år
Hver tiende krone, en dansk gennemsnitsforbruger bruger på mad, går til en økologisk vare, og øko-andelen er stigende.

Det afspejler sig i de fleste af kædernes tilbudsaviser, viser en spritny opgørelse fra tilbudsdata.dk.

Det skriver Dansk Handelsblad.

På førstepladsen med en økologisk andel i tilbudsaviserne i 2017 på 37,6 pct. ligger Irma, der har øget andelen i forhold til 2015 og 2016 med ca. 4 pct.

Kæden har markedsført i alt 1109 økologiske varer sidste år.

Fra Irma er der et pænt spring ned til andenpladsen, som Netto indtager med en andel af øko-varer på 14,3 pct., svarende til i alt 1004 øko-varer i tilbudsavisen. Andelen har været stigende de seneste år fra 12,6 pct. i 2015.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement).
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109